آخرین اخبار
کد مطلب: 77838
اگر با اتصال به اينترنت خود مشکل داريد، اين مقاله را بخوانيد!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 735

 

reset-router-to-fix-problems

1- مودم‌ خود را مجددا راه‌اندازي يا Reboot نماييد.

آيا در هنگام ايجاد مشکل در اتصال به‌ اينترنت، تلاش کرديد تا مودم خود را مجددا راه‌اندازي نماييد؟! اگر پاسخ شما “بله” هم است، بهتر است يک‌بار ديگر مجددا مودم ADSL يا واي-فاي خود را راه‌اندازي نماييد. اين عمل، باعث خواهد شد تا خيلي از مشکلات شبکه برطرف بشود. حتي اگر وب‌سايت‌ها کامل لود نمي‌شوند، سرعت اتصال به اينترنت آهسته به‌نظر مي‌رسد و مودم به‌طور مداوم، قطع و وصل مي‌شود!

بسياري اين عمل را مسخره مي‌پندارند اما بسياري از روترها براي رفع مشکل‌شان در اتصال به اينترنت، نياز به راه‌اندازي مجدد يا Reboot دارند. فرآيند راه‌اندازي مجدد برروي بسياري از روترها ساده است؛ براي اين‌کار، کافي است کابل برق روتر خود را از  پريز بکشيد و چند ثانيه منتظر بمانيد. سپس، دوباره آن را به پريز برق متصل نماييد. برخي از روترها، داراي دکمه Power مي‌باشند که مي‌توانيد با استفاده از اين دکمه، عمل Reboot را انجام دهيد.

اگر اکثرا براي اتصال به اينترنت نياز داريد تا عمل Reboot را انجام دهيد، اين ممکن است به دليل مشکلات فريمور روتر شما باشد. بهتر است آن را با يک فريمور ديگر جايگزين نماييد چراکه احتمالا مشکل شما برطرف خواهد شد.

ممکن است مودم شما بيش از حد، داغ شده باشد!

مانند هر دستگاه الکترونيکي ديگر، روتر نيز مي‎‌تواند در اثر فعاليت مداوم طولاني، گرم شود. اين گرما در طول زمان، مي‌تواند زمينه صدمه ديدن روتر يا ناپايدار کردن آن را فراهم نمايد. دماي مودم را پس از چند ساعت، چک کنيد تا ببينيد که روتر چه‎‌قدر داغ شده است. اگر گرمايي مودم بيش از حد مي‌باشد، مي‌توانيد با گرفتن جريان هواي سرد برروي آن، روتر خود را خنک نماييد. همچنين توصيه مي‌کنيم که مودم يا روتر خود را در مکان گرم نگذاريد؛ اين عامل، باعث آسيب ديدن روتر شما خواهد شد!

reset-router-cables
اطمينان پيدا کنيد که مشکل، مربوط به کابل‌هاي مودم نباشد.

اين مورد ممکن است بيش از حد مسخره و ساده به‌نظر برسد اما گاهي اوقات فراموش مي‌‎کنيم که سخت‌ترين مشکلات، راه‌هاي بسيار ساده‌اي دارند! ممکن است کابل‌ها در اثر بي‌دقتي از مودم جدا شده يا آسيب ديده باشند. شما مي‌بايست تمام کابل‌ها را پيش از انجام دادن مراحل بعدي، چک کنيد.

مطمئن شويد که مودم واي-‌فاي شما در جاي مناسبي، قرار گرفته است!

اگر با سيگنال‌هاي شبکه واي-فاي خود مشکل داريد، بهتر است که روتر را جابه‌جا نماييد. بعضي از اشياء فلزي و دستگاه‌هايي مانند مايکروويو و تلفن‌هاي بي‌سيم، باعث تداخل مي‌‎شوند.

همچنين اطمينان پيدا کنيد که آنتن روتر شما در حالت عمودي قرار دارد. قرارگيري آنتن به صورت عمودي، باعث خواهد شد تا منطقه تحت پوشش روتر افزايش يابد.

reset-pinhole-on-be-box

روتر يا مودم‌تان را به تنظيمات پيش‌فرض کارخانه، بازگردانيد!

در آخر اگر بازهم مشکل شما پابرجا بود، بهتر است روتر يا مودم‌تان را به تنظيمات پيش‌فرض کارخانه بازگردانيد. اين، در اکثر مواقع کارساز نيست اما ارزش يک‌بار امتحان کردن را دارد. اين امکان وجود دارد که شما به‌صورت ناخواسته، برخي از تنظيمات خاص را تغيير داده باشيد!

به‌ياد داشته باشيد که با ريست کردن مودم به تنظيمات پيش‌فرض کارخانه، شما نياز داريد تا مودم‌تان را مجددا پيکربندي يا تنظيم نماييد. در برخي از مدل‌ها، فرو کردن يک جسم نوک‌تيز مانند سوزن در سوراخ ريز پشت مودم، باعث مي‌شود تا مودم به تنظيمات کارخانه بازگردد. اگر هم‌چنان مشکل شما پابرجا بود، مي‌توانيد در بخش نظرات مشکل خود را بپرسيد تا بهترين پاسخ را دريافت نماييد.

در مقاله بعدي، نحوه‌ي تنظيم و پيکربندي مودم‌هاي ADSL و وايرلس را مفصلا و براي هرمدل جداگانه توضيح خواهيم داد.

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس